הסדנאות שלנו

סדנאות פוטותרפיה לגיבוש צוות
הסדנאות מנחות קבוצות לשימוש בצילום ככלי לביטוי רגשי, שיתוף תובנות והבנה הדדית. הסדנאות עוסקות בפיתוח מיומנויות רכות כמו תקשורת אפקטיבית, פתרון קונפליקטים, קבלת החלטות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.
סדנאות אלו מחזקות את האמון הבין-אישי, משפרות את לכידות הצוות ומעודדות דיאלוג פתוח וכנה, שמוביל לעבודת צוות אפקטיבית יותר. התהליך מאפשר למשתתפים לחלוק חוויות באופן יצירתי ולהבין נקודות מבט שונות של עמיתיהם.
פיתוח מנהיגות והרחבת פרספקטיבה ניהולית
דרך תרגילי צילום יצירתיים, מנהלים לומדים לזהות דפוסים ארגוניים, לפתח חשיבה מערכתית ולאמץ נקודות מבט מגוונות על אתגרים. הסדנאות מקנות כלים יישומיים לשיפור קבלת החלטות ולניהול שינויים בצורה מודעת ואפקטיבית.
המשתתפים מפתחים יכולת לראות מעבר לפרטים הקטנים ולהבין את ההשפעות הרחבות של החלטותיהם. התהליך מחזק את האינטואיציה הניהולית ומשפר את התקשורת עם הצוות.


חיזוק תרבות ארגונית והטמעת ערכים
סדנאות בהן הצילום משמש לביטוי ויזואלי של התרבות הארגונית והערכים שלה. תהליך זה מחבר את העובדים לליבת הארגון באופן רגשי עמוק, ומסייע להטמיע את הערכים בחיי היומיום ובפעילות העסקית. המשתתפים יוצרים נרטיב ויזואלי משותף המשקף את הזהות הארגונית האמיתית.
הסדנאות מובילות לחיזוק ההזדהות עם הארגון, הגברת המוטיבציה והמחויבות, ויצירת תחושת שייכות אמיתית שמתבטאת בביצועים משופרים ונאמנות עובדים.
ניהול שינוי ופיתוח חוסן ארגוני
הסדנאות מסייעות לארגונים ולעובדיהם להתמודד עם אתגרי שינוי ואי-ודאות. הצילום מאפשר לעבד רגשות הקשורים לשינוי, לזהות הזדמנויות חדשות ולבנות חוסן פנימי וארגוני להתמודדות יעילה. המשתתפים לומדים לראות את השינוי כהזדמנות לצמיחה, מפתחים גמישות נפשית ומקצועית ובונים כלים להתמודדות עם לחץ.
התהליך מחזק את האמונה העצמית ומשפר את היכולת לקבל החלטות במצבי אתגר.


שיפור חווית לקוח וניהול שירות
באמצעות עדשת המצלמה, בוחנים את מסע הלקוח, מזהים נקודות קריטיות ומובילים תהליכי חשיבה יצירתיים לשיפור ניהול השירות ולעשיית חוויה בלתי נשכחת ללקוחות פנימיים וחיצוניים כאחד.
המשתתפים לומדים לראות את השירות מנקודת המבט של הלקוח ולזהות פערים בין הציפיות למציאות. התהליך מוביל לשיפור ברמת השירות, להגברת שביעות הרצון של הלקוחות ולחיזוק הנאמנות.
תוכניות חינוכיות
לצוותי הוראה ותל מידים
שלוש תוכניות לצוותי הוראה ולתלמידים המוכרות ונכללות בגפ"ן של משרד החינוך:

"בשביל החזון – לחלום, לצעוד, להגשים" (מס' תכנית בגפ"ן 42090),
מנהל התוכנית: ד"ר טלעת שטרובי, למידע נוסף: 050-778-303
בעולם משתנה, בית הספר כארגון חייב לפתח חזון עתידי ברור כדי להוביל את המעשה החינוכי. תוכנית זו נועדה לפתח את מנהיגות הצוות החינוכי, לא רק להתמודד עם אתגרי המחר, אלא גם לעצב ולהטמיע את החזון הארגוני החדש. פטותרפיה תשולב ככלי חיוני בתהליך זה, ותאפשר יצירת סביבת למידה ועבודה תומכת, המקדמת רווחה נפשית ופיזית לצוות ולתלמידים. גישה זו תעצים את המורים להגשים את החזון, לבנות אקלים ארגוני מיטיב ולהוביל את בית הספר להצלחה.
"מאוטומט לבחירה מודעת" – פיתוח יכולות ויסות רגשי התנהגותי (CBT) (מס' תכנית בגפ"ן 23790) – מנהלת התכנית אתי הרטוך, למידע נוסף: 054-953-7366
תוכנית זו מתמקדת בחיזוק חופש הבחירה האישי, בהשראת ויקטור פרנקל, דרך פיתוח כלים מעשיים לניהול מחשבות והתנהגויות במצבי לחץ. ההשתלמות מעודדת מודעות לתגובות אוטומטיות ומאפשרת תגובה שקולה ומודעת, תוך חיבור למשאבים פנימיים. היא משלבת עקרונות מ-CBT, NLP ואימון, ומספקת כלים ליצירת תוכניות כיתתיות לוויסות רגשות ותקשורת יעילה עם תלמידים. פטותרפיה תשמש ככלי תומך בתהליך זה, ותסייע ביצירת סביבה רגועה ומעצימה, המאפשרת למשתתפים להרחיב את יכולותיהם בניהול עצמי ובבחירה מושכלת של תגובותיהם.
"פיתוח חוסן אישי" – (מס' תכנית בגפ"ן 24285) – מנהלת התכנית אתי הרטוך, למידע נוסף: 054-953-7366
תוכנית זו נועדה לחזק את חוסן הצוות החינוכי, המוגדר כאוסף כשרים אישיים להתמודדות יעילה עם אתגרי החיים. ההשתלמות מתמקדת בפיתוח ששת ערוצי החוסן (גוף, שכל, רגש, מערכת אמונות, חברה ומשפחה ודמיון), באמצעות למידה חווייתית ותרגול כלים מ-NLP, CBT ומיינדפולנס. היא מציעה תהליך אישי להרחבת המודעות העצמית, האמונה העצמית ויכולת העצמת האחר. פטותרפיה תשמש ככלי תומך בכלים אלו, ותסייע ביצירת רווחה נפשית והפחתת לחצים, ובכך תורמת לפיתוח חוסן מקיף. מטרת התוכנית היא להעניק למשתתפים ידע וכלים פרקטיים לפיתוח חוסנם האישי וליצירת תוכניות חוסן לתלמידים ולסביבתם, שכן מורה בעל חוסן גבוה הוא בעל תרומה משמעותית.

